Ben Ten FanClup

HoSGeLDiNiZ

Forumumuzdan Daha İyi Yararlanmak İçin Lütfen Kayıt Olunuz
Sitemizin Facebook grubuna katılmak için yandaki Facebook simgesine tıklamanız yeterli olacaktır.


Hangi Omnirtix karakteri olduğunu merak ediyor musun ? Hemen Facebook uygulamasını göre ve testi çöz, hangi karakter olduğunu söylesin.
Uygulamaya gitmek için yandaki " Uygulamaya Git " simgesine tıklamanız yeterli olacaktır.

Hangi Omnitrix Karakterisin ?





    Bütün bildiklerinizi unutun (Kara Büyü Sura Klavuz)

    Paylaş
    avatar
    MysTic
    Sassy Of Board
    Sassy Of Board

    Bütün bildiklerinizi unutun (Kara Büyü Sura Klavuz)

    Mesaj tarafından MysTic Bir Ptsi Ara. 21, 2009 7:12 pm







    Tekrar selamlar arkadaslar. Asil uzmanlik alanim olan kara büyü sura
    hakkinda da bir klavuz hazirlamayi uzun zamandir düsünüyordum lakin
    vakit yoklugundan dolayi simdi firsat bulabildim.

    Kara Büyü suraya giris yapalim simdi. Nedir Kara Büyü sura? Büyücüdür
    tabi ki. Dogal olarak gücü büyülerinden (skill) gelir. Bu yüzden
    skillerimizi ne kadar güclendirirsek biz de o kadar güclü oluruz.
    Skillerimizi nasil güclendirebiliriz? Tabi ki int (zeka) imizi yüksek
    tutarak. Kara Büyü'nün hayati stat'i int'dir. Hemen detayli bir sekilde
    statlari inceleyelim:

    Statlar:

    Dedigimiz gibi Kara Büyü'nün en önemli stat'i int (zeka) dir. Bu yüzden
    mümkün oldugu kadar hizli bir sekilde int'i 90'a getirmeliyiz. Bunun
    icin bence en dogru yol 3 int 1 vit seklindedir. Lakin sizi kasacak
    arkadaslariniz veya bir loncaniz varsa, itemlariniz da varsa full int
    gidebilirsiniz. En kötü ihtimal 2 int 1 vit gitmelisiniz. Secim tabi ki
    size kaliyor burada lakin tavsiye ettigim sekil 3 int 1 vit'dir.

    Int 90 olduktan sonra full vit gidip canimizi arttirmaliyiz. Vit de 90
    olduktan sonra dex'e vermeniz en dogrusu olacaktir. Str hic mi isine
    yaramaz Kara Büyü'nün? Tabi ki yarar. Kilic darbelerinizi pek
    kullanmasaniz da str dönüstügünüz zaman verdiginiz hasari arttirir.
    Lakin benim tercihim dex yönündedir. Hem stamina'yi arttirir (sol
    alttaki sari bar), hem yerden daha hizli kalkmanizi saglar, hem daha az
    hasar görmenizi saglar, hem 3-4 tanede bir defans verir, hem de str
    kadar olmasa da saldiriyi arttirir.

    Tavsiye edilen stat dizilimi:

    3 int, 1 vit,
    Int 90 olduktan sonra; full vit,
    Vit 90 olduktan sonra; full dex.


    Skiller


    Kara Büyü'yü kara büyü yapan etkene geldik. Skiller.

    Skiller hakkinda size bilgi veya tavsiye vermeden önce söylemeliyim ki,
    hangi skilleri master yaparsaniz yapin, Kara Büyü cok güclü oluyor.
    Size sunu sunu yapin demeden önce hepsi hakkinda bilgi vermek istiyorum.

    Simdi tek tek skillerimizi inceleyelim:

    1. Karanlik Vurus: Karanlik vurus 7 saniyelik dolma süresiyle oyunun en
    hizli dolan skillerinden biridir. (Yanlis hatirlamiyorsam ucan tilsim
    ile birinciligi paylasiyor) Lakin saldiri gücü olarak Kara Büyü'nün en
    az etkili skilli oluyor malesef. Fakat saldiri acigini dolum süresiyle
    dengeliyor. Uzun menzilli, cok kisa dolum süresine sahip ve Kara
    Büyü'nün en az saldiri gücüne sahip olmasina ragmen gayet tatminkar bir
    saldiriya sahip bir skilldir. Uygun büyü hizi bonuslariyla ard arda
    bile kullanabilirsiniz.

    2. Ates Vurus: Özellikle kasarken ve savaslarda cok ise yarayan bir
    skilldir. Alan skilli olmasi ve etrafindaki herkese esit vurmasi
    nedeniyle lonca savaslarinda cok etkili olabiliyor. Özellikle de Kara
    Büyü'nün Karanlik Koruma gibi bir skilli varken lonca savaslarinda veya
    imparatorluk savaslarinda arbedenin arasina daldiginizda birden fazla
    düsmana büyük hasarlar verebilirsiniz. Tek kötü yani ise vurmaniz icin
    rakibin yanina gitmeniz gerektigidir. Genellikle Karanlik Küre ile
    kiyaslanir lakin dolum sürelerine göre bir oranlama yaparsak Küre'den
    daha fazla hasar veriyor, vurus süresi Küre'den cok daha kisa (takla
    atana kadar hamle yemezseniz sanslisiniz Küre'yi kullanirken), ve alan
    skilli. Bütün bunlar göz önünde bulunduruldugunda Küre'den bir adim
    önde görünüyor fakat tabi ki Küre'nin de kendine göre avantajleri
    mevcut. Özellikle ben tek kasarim diyen Kara Büyü'ler icin en uygun
    skil Ates Vurus'dur.

    3. Hayalet Vurus: Hayalet Vurus da Ates Vurus kadar olmasa da alan
    skilli sayilabilir. Ayrica ek olarak rakibi (ve etrafindakileri)
    yavaslatma bonusuna sahiptir ve skillin seviyesi yükseldikce yavaslatma
    sansi ve yavaslatma süresi de artar. Karanlik Küre'den sonra en fazla
    hasar veren skillidir Kara Büyü'nün. Menzili Küre'ye ve Karanlik
    Vurus'a göre biraz daha kisadir fakat yavaslatma özelligiyle bu acigi
    kapatiyor. (Özellikle master olduktan sonra görünüsü cok hos bence.
    Sirf o yüzden master yapilabilir.)

    4. Karanlik Küre: Kara Büyü'nün en cok tartisilan skillerinden
    birisidir. Acik ara en yüksek hasara sahip olan skillidir (Hatta oyunun
    en yüksek hasarli skillerinden birisidir). Lakin dolum süresi cok
    uzundur. Aksi gibi vurus süresi de (takla atmasini hesaba katarsak)
    skillin kacmasina olanak taniyabiliyor. Bir tane Karanlik Küre
    kullanana kadar iki adet Hayalet Vurus veya Ates Vurus kullanilabiliyor
    fakat Karanlik Küre'nin en büyük avantaji iki tane Ates Vurus kullanana
    kadar arada icilen pota müsade etmemesidir. Bir anda hp'yi götürür,
    tabiri caizse rakibi neye ugradigina sasirtir. Bitirici darbedir.
    Ayrica yüksek hasarlardan hoslanan arkadaslar icin birebirdir.

    5. Ates Hayaleti: Kara Büyü'yü kara büyü yapan skill bence Ates
    Hayaleti'dir. Özellikle düellolar icin tasarlanmistir. Cok cok yüksek
    hasar vermese de 2 saniye gibi kisa araliklarla vurdugu icin rakibinize
    sans tanimaz. Herkesin mutlaka master yapmasi gereken bir skilldir.
    (ilk 3 sira icerisinde master olmalidir.) Lakin düello haricinde kime
    vurmasi gerektigini biz belirleyemedigimiz icin biraz etkisiz kaliyor.
    Hatta kasarken basimiza diger slotlari da cekebildigi icin bela bile
    olabiliyor. Yine de vurus süresine göre cok yüksek bir hasara sahip ve
    onsuz bir Kara Büyü düsünülemez.

    6. Karanlik Koruma: Bu skill de Kara Büyü'müzü ölümsüz kilan skilldir.
    1 puan verildiginde bile %30'un üzerinde bir hasar azalmasi meydana
    geliyor ki onlarca kez hayatinizi kurtaracaktir bu skill. Master
    yapilmadigi takdirde cok sp yiyor, en büyük dezavantaji bu. Lakin 1
    puan verildigi takdirde bile size oyun boyunca yetebilecek kadar koruma
    sagliyor. Master yapildigi takdirde kitap zorlugu cekmeyeceginiz icin
    kolaylikla grand master yapilabilir. Bir skilli savunma yönünde
    gelistirip de atagini azaltmak istemeyenler Karanlik Koruma'ya 1 puan
    verip diger skiller üzerinde yogunlasabilirler.

    Dikkat: Bütün skillerinizi 17 puanda master yapmaniz hayati önem tasir.
    Ilk skillinizi zaten yasli kadinda beceri sifirlayarak 17 de master
    yapabilirsiniz lakin digerleri 17 de acilmazsa o skillin gözlem bandini
    bularak 16 puana düsürüp elimizde kalan 1 puani tekrar o skille vererek
    master yapmaya calismalisiniz. Gözlem bandi da bulamazsaniz biraz
    paraniza kiyip siteden skill sifirlama kagidi almanizi tavsiye ederim.
    Ileride pisman olabilirsiniz 19 veya 20 de acilan skilleriniz icin.

    Simdi de gelelim oyunun en can alici noktasina:


    Itemler


    Oyundaki her karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken
    itemlaridir. Siz de dogasi geregi oyunun en güclü karakteri
    oldugunuzdan dolayi itemlariniza dikkat etmeli, dogustan gelen bu
    gücünüzü bos yere harcamamalisiniz. Öncelikle bonuslardan cok nasil bol
    +'li item bulabileceginizi aciklamak istiyorum.

    Malum Kara Büyü'sünüz ve tek basiniza cok zor kasiyorsunuz, metin
    kesemiyorsunuz. Para kazanmaniz zor gibi görünüyor... Lakin en az
    savascilar kadar para kazanabileceginiz yollar mevcut. En basit yöntem
    kendinize bir madalyon chari acip 19, 20, 21 lvl civarinda üstüne
    basina güzel itemlar bulup zindana dalmanizdir. Madalyon chari icin
    zihinsel savasci öneririm zira o lvl'lardayken cogu karakterin defansi
    3-4 slot cekmeye pek uygun olmuyor. Güclü beden'i master yapin, elinize
    (bulabilirseniz) +7 veya üzeri bir genis kilic (olmadi kargi) alin ve
    girin zindana. Eger hirsizin eldiveni varsa (iki kat esya düsürmenize
    yarayan, item-shop'tan alinan özellik) 2 saat icerisinde 11 ila 15
    arasi madalyon düsürebiliyorsunuz.

    Bunun disinda balik tutup istiridye, beyaz inci vs. satabilirsiniz. Hic
    tavsiye etmesem de paraniza kiyip itemlara bonus cikarip
    satabilirsiniz. Sansiniz varsa + basip satabilirsiniz vs. En kolay ve
    garanti yöntem bence madalyondur lakin tabi ki secim size kalmis. (Bir
    de seytan kulesi var lakin orayi pek tavsiye etmiyorum)

    Simdi az cok paramiz olduguna göre öncelikle kendimize güzel itemlar
    bulmaliyiz. Küpe olarak 42 lvl'a kadar altin küpe, 42 lvl'dan sonra ise
    beyaz altin küpe'yi öneriyorum. Abanoz küpeniz +9 olmadikca kullanmaniz
    size pek bir fayda saglamayacaktir. Kaskimiz +'si bol bir alayci kask
    olabilir. +6 kale kask da is görür olmazsa. Sura zirhlari pek pahali
    olmadigi icin kolaylikla güzel bir zirh bulabilirsiniz. Kolye olarak
    inci kolyeyi öneriyorum, kendiliginden zeka veriyor. Küpeden hp
    gelmedigi icin bilezigimiz mutlaka gümüs veya beyaz altin bilezik
    olmalidir. 61 lvl'a kadar +9 savas kalkani bizi cok rahat idare eder,
    61 lvl'dan sonra biraz para biriktirip güzel bir 61 lvl kalkani almaniz
    (basabiliyorsaniz tabi kendiniz basmaniz) önerilir. Ayakkabi olarak ne
    kullandiginiz 50 küsür lvl'a kadar pek önemli degil. Güzel bonuslu bir
    ayakkabi bulursaniz ne olduguna bakmadan kullanabilirsiniz. Lakin 55
    lvl oldugunuz vakit Anka Ayakkabi kullanmanizi siddetle tavsiye ederim.
    +6 bulursaniz (bir de efsunlarsaniz) degmeyin keyfinize. (+7 veya üzeri
    bir Mest Eden Ayakkabi bulabilirseniz onu kullanmaniz daha uygun
    olacaktir. Lakin onu bulmak o kadar da kolay olmadigi icin Anka
    Ayakkabi'yi tercih etmeniz daha dogru olacaktir.) Kilic ise tabi ki 65
    lvl'a kadar dolunay olmalidir. Sura icin 65 lvl'a kadar beceri hasari
    iyi olan bir dolunaydan daha iyi bir silah yoktur.

    Taslara gelirsek, zirhiniza mutlaka korunma ve hiz tasi basmalisiniz.
    Bu ikisinin ardindan genelde savunma tasi basilir lakin benim tavsiyem
    +4 sihir tasidir. (+4 savunma tasi hem cok cok daha pahali, hem de
    verdigi 15 defans sadece gösteris icindir, neredeyse hic bir etkisi
    yok. Bunun aksine +4 sihir tasini hem cok daha kolay, hem de cok daha
    ucuza alabilirsiniz.) Kilicta ise 65 lvl'a kadar Savasci, Sura veya
    Sogutma taslarindan ikisini kullanmalisiniz. (Dolunay bulamayip da
    kanli kilic vs. kullananlar bu ücünü de basabilir, eger basabilirlerse)
    65 lvl'dan sonra ise uygun bir Hortlak Disi Kilici bulup bu üc tasi
    birden basmaya calisin. (+3 den asagi tas basmaya calismayin bile, zira
    yazik etmis olursunuz kiliciniza.)

    Ayrica itemlarinizi tamamladiktan sonra (veya kismen tamamladiktan
    sonra diyelim) cevher basmaniz da cok isinize yarayacaktir. Beyaz altin
    küpe ve inci kolyeye bastiginiz cevherlerle int'iniz artacaktir, dogal
    olarak skillerinizin vuru gücü de artacaktir. Gümüs bilezige bastiginiz
    cevherlerle de hp aciginizi kismen kapatabilirsiniz.

    Ve itemlarin en önemli özelligi olan bonuslara geldik.


    Bonuslar


    Oyundaki her karakteri digerinden üstün kilan en büyük etken itemlar
    dedik yukarida lakin asil üstün kilan o itemlarin sahip oldugu
    bonuslardir. Sizler de uygun bonuslari bir araya getirerek elinizden
    geldigince güclü olmaya calismalisiniz. Ben de elimden geldigince
    yardimci olmaya calisacam sizlere bu konuda.

    Ben hangi item'da hangi bonusu bulmaniz gerektigini yazayim, sizler bulabildiginiz kadarini kullanirsiniz.

    Kask: Yanlis biliyorsam affedin, bu konuda %100 emin degilim lakin
    kaskta sizi ilgilendiren 2 bonus mevcuttur. "Yari insanlara karsi
    güclü" ve "Büyüye karsi dayaniklilik". (Yari insan bonusunun kolye,
    ayakkabi ve zirh haric her seyde oldugunu saniyorum lakin kask
    konusunda tam emin degilim. Yine de yanlis oldugunu düsünmüyorum)
    Kaskta yari insan bonusu bulmak pek kolay degil fakat bulabilirseniz
    cok güzel olur. Büyü savunmasi ise kendi türünüzden korunmanizi saglar
    ki emin olun kendi kendinizden korunmaniz gerekir.

    Küpe: Küpede isinize yarayacak bonuslar; "Yari insanlara karsi güclü",
    "Cift el savunma", "Kilic savunmasi" ve "Hareket hizi"dir. Hareket hizi
    tabi ki zorunlu degildir, hos digerleri de zorunlu degildir lakin
    bulabilirseniz güzel olur.

    Bilezik: Bilezikde de kaskla ayni seyler gecerli. Lakin burada ise bir
    de delici karisiyor. Yari insan veya büyü savunmasi bulamazsaniz delici
    de isinize yarar. (Her ne kadar savasci kadar olmasa da delici kilic
    savunmasi gibi savunmalari yok saydigi icin cok etkili olabiliyor)

    Kolye: Kolyede kilic savunmasi, kritik, delici, cift el savunma, hp
    gibi bonuslar isinize yarayabilir. Hp'yi diger hic birini bulamazsaniz
    kullanmalisiniz. Digerleri arasindan secim yapmak ise size kalmis.

    Kalkan: Kalkanda tabi ki ilk aranan özellik sersemlik bagisikligi.
    Lakin bunu bulamazsaniz, veya yaninda bir iki bonus daha olsun
    isterseniz tavsiyem öncelikle +12 zeka'dir. Bunun disinda bloklama ve
    yari insan bonuslari da cok ise yarar.

    Ayakkabi: Kolye ile ayni bonuslar gecerlidir ayakkabi icin de. Birinin acigini digeriyle kapatabilirsiniz.

    Zirh: Zirhda kilic savunmasi, cift el savunma ve hp'nin disinda bir de
    büyü hizi bonusu var ki %20 tutturabilirseniz (hatta fantazi yapip
    kilicta da %20 büyü hizi bonusu tutturup, +4 sogutma tasi basip bol
    +'li bir kolye ile ard arda skill kullanabilirsiniz hic beklemeden) cok
    isinize yarar. Bloklama da tercih edilebilir lakin zirhda büyü hizini
    bulamazsaniz savunmaya yönelik bonuslar kullanmaniz daha iyi olur.

    Kilic: Kilicta sizin isinize yarayacak en iyi bonus yine +12 zeka'dir.
    Bunun disinda yari insan bonusu, kritik, delici ve büyü hizi bonuslari
    da oldukca isinize yarar.

    Butun bu bonuslarin arasindan secim yapmak size kalmis. Onemli olan sizin karakterinizi nasil gelistirmek istediginizdir.

    Bir iki satir da kendi deneyimlerimden bahsedeyim. Alesta'nin basinda
    actigim karakterde önce Ates Vurus, ardindan Karanlik Vurus, ondan
    sonra da Ates Hayaleti'ni master yaptim. Sura karakterimi server
    acildiktan 1 - 1,5 ay sonra acmis olmama ragmen cok güclü hale geldi.
    Bir yandan ögrenirken bir yandan gelistirdim karakterimi. Uzun ugraslar
    sonuc Ates Vurus'u G1 yapabildim (malum pek para veremiyoruz oyuna). 65
    lvl'da birakmaya karar verdim zira gerek Alesta'nin yapisi olsun, gerek
    oyunun dayattiklari olsun devam etmek zordu. Daha sonra Manas'da
    bedensel savasci ile oynadim ve biraz oyunu bilen bir bedensel
    savascinin asiri kolay bir sekilde inanilmaz paralar yapabildigini
    bizzat ögrendim. Orayi da benzer sebeplerden biraktim. Daha sonra Asena
    server'i acilinca ve Alesta'daki arkadaslarimin da orada basladigini
    duyunca muhabbet amaciyla oraya girdim ve su an orada devam ediyorum.
    Asena'da farkli bir skill siralamasi izliyorum. Bunun amaci hem diger
    skilleri daha yakindan tanimak, hem de tekrar ayni skillerle oynamayip
    sıkılma süremi biraz daha uzatmakti. Ilk olarak Karanlik Küre'yi actim.
    Ikinci sirada ise Hayalet Vurus'u acicam. (17 de master olmadi, binbir
    zorlukla bir tane gözlem bandi buldum lakin yine master olmadi. 17 de
    duruyor 10 gündür. Artik maasi alinca sifirlayacaz onu.) 3. sirada ise
    mecburen Ates Hayaleti'ne gidiyorum. 4. de Karanlik Koruma'yi acmayi
    düsünüyorum bir aksilik cikmazsa. Alesta'daki skill siralamamdan cok
    daha farkli bir skill siralamasi secmeme ragmen burada da (tabi
    itemlarin da etkisi var) gayet güclü oldugumu farkettim. Tabi ki bu da
    Kara Büyü'nün gücünü gösteriyor.

    Sunu söylemek istiyorum, bu karakter cok güclüymüs aman bunu alayim
    diyerek baslarsaniz kisa bir süre sonra birakirsiniz oyunu. Onemli olan
    hangi karakterden daha fazla zevk alacaginizi düsünüyorsaniz, hangi
    oyun tarzini seviyorsaniz o karakterle oynamanizdir. Ben burada Kara
    Büyü olan veya olmayi düsünenlere yardimci olmak icin yazdim bunlari,
    kimseye kalkip Kara Büyü olun demek icin degil.

    Uzun lafin kisasi (ki baya uzun oldu farkindayim) her karakterin farkli
    avantajlari ve dezavantajlari mevcut. Bu avantajlarin ve
    dezavantajlarin hangileri ne kadar size uyuyor önce buna karar verin ve
    karakterinizi ona göre secin. Ve unutmayin, bu sadece bir oyun.

    Okuyan herkese tesekkürler.



    [Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]



    /!\...Barışı Ancak Adalet İle Sağlayabilirsin.../!\



      Forum Saati Paz Ekim 21, 2018 9:04 pm